ژاپن ماهواره‌ بر حامل ماهواره ناوبری به فضا پرتاب کرد

ژاپن روز شنبه یک فروند ماهواره‌بر اچ-۲ ای را که حامل ماهواره ناوبری بود با موفقیت از مرکز فضایی «تانه گاشیما» به فضا پرتاب کرد. این ماهواره‌بر را شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی به فضا پرتاب کرد و قرار است ماهواره ای که با آن به فضا رفت به بهبود خدمات ناوبری فضایی ژاپن کمک کند. ماهواره‌بر ژاپنی اچ-تو…

ژاپن ماهواره‌بر حامل ماهواره ناوبری به فضا پرتاب کرد

ژاپن روز شنبه یک فروند ماهواره‌بر اچ-۲ ای را که حامل ماهواره ناوبری بود با موفقیت از مرکز فضایی «تانه گاشیما» به فضا پرتاب کرد.
این ماهواره‌بر را شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی به فضا پرتاب کرد و قرار است ماهواره ای که با آن به فضا رفت به بهبود خدمات ناوبری فضایی ژاپن کمک کند.
ماهواره‌بر ژاپنی اچ-تو ای H-2A سومین ماهواره مکان یاب را در چارچوب ساز و کار تکمیل سامانه «جی پی اس» آمریکا و به منظور بهبود ارائه خدمات به ژاپن، به فضا برد.
بر اساس تصاویری که به طور مستقیم توسط آژانس اکتشافات فضایی ژاپن «ژاکسا» پخش می شد، سی و پنجمین نمونه از پرتابگر اچ-تو ای، پس از یک هفته تأخیر، ساعت ۱۴ و ۲۹ دقیقه روز شنبه به وقت محلی از پایگاه تانگاشیما در جنوب ژاپن شلیک شد.
شلیک این پرتابگر توسط شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی برای آژانس اکتشافات فضایی ژاپن انجام شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، مفسر ژاکسا در نخستین دقایق پس از پرتاب اعلام کرد: « ماهواره‌بر مسیر پیش‌بینی شده را دنبال می کند.»
اگر همه چیز خوب پیش برود، به محض آنکه ماهواره‌بر جدا شود، ماهواره میچیبیکی شماره سه Michibiki No3 قرار است به دو ماهواره مشابه دیگر به نام‌های میچیبیکی و میچیبیکی شماره دو بپیوندد که به ترتیب سال ۲۰۱۰ و اوایل ژوئن گذشته به فضا پرتاب شدند.
چهارمین ماهواره از همین نوع نیز قرار است تا اواخر سال به فضا فرستاده شود.
به نظر می رسد که شرایط مهیا می شود تا ژاکسا سال ۲۰۱۸ برای ۱۵ سال سرویس مکان یابی را که مکمل جی پی اس آمریکاست آغاز کند و سطح دقت بالاتری را نسبت به آنچه که در حال حاضر هست به این سامانه بدهد.
اطلاعات این ماهواره در ژاپن، استرالیا و بخشی از آسیا دریافت خواهند شد.
البته ناگفته نماند که این پروژه قرار است دقت را به زیر ۱۰ برساند

منو اصلی