مهندس مسعود شفیعی رِیاست سازمان نقشه برداری را بر عهده گرفت

با صدور حکمی از سوی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، آقای مهندس مسعود شفیعی، به ریاست سازمان نقشه برداری کشور منصوب شد.


“دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، با صدور حکمی مهندس مسعود شفیعی را به عنوان رییس سازمان نقشه برداری کشور منصوب کرد . “

در حکم صادره از سوی دکتر نوبخت، با اشاره به ضرورت تحول بنیادین در راهبری توسعه، طراحی زیرساخت ها و رصد توسعه پایدار و متوازن کشور، از رییس جدید سازمان نقشه برداری کشور خواسته شده است با برخورداری از همکاری واحدهای مرتبط و بهره گیری از کارشناسان و صاحبنظران برجسته، نسبت به توسعه کیفی فعالیت های نقشه برداری و اطلاعات مکانی در چارچوب ماموریت ها و وظایف آن سازمان اقدام لازم صورت گیرد.
مهندس مسعود شفیعی؛ پیش تر به عنوان قائم مقام و معاون فناوری توسعه، برنامه ریزی و هماهنگی دستگاه ها در سازمان نقشه برداری کشور فعالیت داشت و مدتی نیز سرپرست معاونت اداری، مالی و پشتیبانی این سازمان بود .


پیام تبریک مهندس اکبر ترکان؛ مشاور رئیس جمهور به مناسبت انتصاب مهندس مسعود شفیعی به ریاست سازمان نقشه برداری کشور

بِسْم الله الرحمن الرحیم

استفاده از جوانان در بدنه مدیریتی که آقای دکتر روحانی رئیس محترم جمهوری وعده آن را داده بودند؛ روز به روز پررنگ تر شده و شاهد حضور جوانان توانمند و مستعد در ساختار مدیریتی کشور هستیم. نیروی انسانی هر چه جوان تر باشد نشاط، شادابی، انرژی و قدرت ریسک پذیری بیشتری خواهند داشت.
آقای مهندس مسعود شفیعی نیز از جمله جوانان متعهد، متدین و توانمندی هستند که به عنوان رئیس سازمان نقشه برداری کشور منصوب شدند و امیدوارم با نیروی فعال تر و فکر خلاق تر، موفقیت های بیشتری را در این حوزه بدست آوریم و با تغییر راهبرد این سازمان از نقشه برداری به آمایش سرزمین بر اساس اطلاعات جغرافیایی و نیز با توجه بیشتر و کسب اطلاعات مکانی در حوزه بلایای طبیعی شاهد کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران در مناطق شهری باشیم.
بنده نیز به نوبه خود این انتخاب را تحسین و این انتصاب را به آقای مسعود شفیعی تبریک می گویم. 
اکبر ترکان


با حضور جمعی از مقامات کشوری و رؤسای انجمن­های علمی و صنفی، مراسم تودیع آقای دکتر آزموده اردلان رئیس قبلی و آقای مهندس مسعود شفیعی رئیس جدید سازمان نقشه برداری کشور برگزار شد.

خانم دکتر اربابی معاون توسعه منابع انسانی و اموراستان های سازمان برنامه وبودجه کشور،دکتر براری معاون وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، مهندس صدیقی و مهندس نیک آئین رئیس و معاون مرکز حراست سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر معصومی راد رئیس امور فرهنگی، گردشگری و ورزش این سازمان، دکتر شفیعی مشاور مدیر عامل و مدیر امور استان­ها و شعب صندوق کارآفرینی امید، مهندس هاشمی منش رئیس هیأت مدیره صندوق بازنشستگی فولاد کشور، مهندس نیازی معاون رئیس سازمان امور اراضی کشور، مهندس گرجی معاون برنامه ریزی و مهندس حسینی فرد مدیر بازرگانی پروژه های فنی شرکت هواپیمایی آسمان، مهندس مؤمنی رئیس هیأت مدیره جامعه مهندسان نقشه بردار ایران، مدیران و پرسنل سازمان نقشه برداری کشور در این مراسم شرکت داشتند.

در این مراسم که صبح روز سه شنبه ۱۶آبان ماه ۹۶ در سالن اجتماعات سازمان نقشه برداری کشور آغاز شد، دکتر آزموده اردلان ضمن شکرگزاری از خداوند متعال برای فرصت پیش آمده در جهت خدمت گزاری به جامعه طی دوران تصدی خود، روند انجام فعالیت ها را در گرو همکاری متخصصان و نیروی خبره سازمان نقشه برداری کشور در بخش های مختلف این سازمان دانست.

وی در ادامه، گزارشی از فعالیت های سازمان نقشه برداری کشور در طول ۴ سال گذشته را به سمع شرکت کنندگان حاضر در این مراسم رساند.

پس از بیانات رئیس سابق سازمان نقشه برداری کشور، خانم دکتر اربابی معاون توسعه منابع انسانی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور که به نیابت از آقای دکتر نوبخت معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این مراسم حضور داشت، دکتر اردلان را مدیری فرهیخته و دانشمند در یک سازمان تخصصی معرفی کرد و از زحمات ۴ ساله ایشان، در این سازمان  قدردانی و برای ایشان در مسئولیت های آتی آرزوی توفیق نمود.

ایشان به تغییرات جدید در ساختار سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره کرد و از شکل گیری مرکز توسعه و آینده پژوهی برای تدوین برنامه های توسعه کشور خبر داد.

دکتر اربابی در این باره گفت: مرکز مذکور مجموعه بسیار غنی و فعالی است که به خدمات و توانمندی اندیشمندانی همچون آقای دکتر اردلان نیازمند است و قطعاً دانش و توانایی علمی ایشان می تواند در این مرکز مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص انتصاب رئیس جدید سازمان نقشه برداری کشور گفت: با توجه به برنامه های دولت تدبیر و امید برای بهره مندی از نیروهای متخصص و جوان، از آقای مهندس شفیعی در کسوت جدید ریاست سازمان نقشه برداری کشور یاری خواهیم گرفت.

دکتر اربابی خاطر نشان کرد: وجود تأثیر گذار نیروهای متخصص و جوان در جایگاه های مختلف، نور امیدی را در دل جوانان دانشمند و متخصص کشور ایجاد خواهد کرد. مهندس شفیعی نیز بعنوان یکی از مدیران جوان، کوشا، توانمند و خلاق که پیشتر نیز سابقه همکاری با این سازمان را داشته، می تواند در توسعه و عمران کشور مؤثر واقع شود.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه، نوآوری و اندیشه های نو را کلید موفقیت مدیران جوانی همچون مهندس شفیعی عنوان کرد و گفت: با خلاقیت و برنامه های جدید، مأموریت و رسالت سازمان نقشه برداری کشور استمرار و مداومت خواهد داشت و اهداف سازمان نیز با گامهای بلند محقق می شود.

در ادامه مراسم تودیع و معارفه، مهندس شفیعی رئیس سازمان نقشه برداری کشور آغاز مسئولیت خود را توفیقی برای خدمت به توسعه کشور دانست و قرار گرفتن سازمان نقشه برداری کشور با بیش از ۶۰سال سابقه در نظام توسعه ای و برنامه ریزی کشور را در ذیل سازمان برنامه و بودجه کشور، نشان از نقش مهم این مجموعه در توسعه و آبادانی کشور دانست.

مهندس شفیعی در ادامه گفت: با گذر زمان و با توجه به توانمند شدن بخش خصوصی و متخصصان حوزه نقشه برداری، نقش سازمان نقشه برداری کشور از حالت تصدی گری به هدایت گری و نظارت تغییر پیدا کرده است. بنابراین سعی بر این خواهد بود  با توجه به شرایط پیش رو در دنیای امروز، نقش مؤثر این سازمان در روند توسعه کشور بازتعریف و تقویت شود، تا برای بخش خصوصی و تشکلهای صنفی متخصص و فعال این حوزه بستر مناسبی برای رشد  فراهم گردد.

رئیس جدید سازمان نقشه برداری کشور در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: باید در زمینه معرفی و تقویت جایگاه این سازمان، بیش از پیش تلاش شود تا نتایج فعالیت ها و تولید اطلاعات مکانی به ایجاد خرد جمعی در امر آمایش سرزمین و برنامه ریزی های ملی و منطقه ای منجر گردد.وی این موضوع را مهمترین رویکرد سازمان نقشه برداری کشور در دوره جدید فعالیتش دانست و افزود: فلسفه وجود این سازمان به عنوان نهادی حاکمیتی در ذیل سازمان برنامه و بودجه کشور باید در روند و پایش توسعه کشور استمرار یابد.

مهندس شفیعی در سخنان خود به ارتباط مهم اطلاعات مکانی و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: برای اینکه سازمان نقشه برداری کشور یک سازمان مهم در حوزه اطلاعات مکانی باشد باید تقویت و تجهیز سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری این مجموعه در اولویت قرار بگیرد، تا به یک سازمان اثرگذار در شکل گیری زیر ساخت ملی داده مکانی (NSDI ) مبدل شود.

مهندس شفیعی درادامه بیان کرد: سازمان نقشه برداری کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، باید به میزان سهم فعالیت خود در کشور، در تولید اطلاعات مکانی و جلوگیری از موازی کاری در این حوزه و مهمتر از همه اتلاف منابع، مصمم باشد.

مهندس شفیعی در پایان بیانات خود بر لزوم مشارکت و همکاری متخصصان و کارکنان سازمان نقشه برداری کشور در تحقق اهداف و رسالت این سازمان تأکید کرد.

در پایان گفتنی است، مهندس شفیعی حکم انتصاب خود را که از سوی جناب آقای دکتر نوبخت صادر گردیده بود، از معاون توسعه منابع انسانی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور دریافت نمود و با اهدای لوح از زحمات دکتر اردلان نیز تقدیر شد.

منو اصلی